Chokladfest!



En helt fantastik lördag i ett soligt Stockholm. I helgen var jag och kombon på besök i min bild av himlen - Stockholms chokladfestival. Mässan tog plats på Nordiska museét ute på djurgården med fler än 40 utställare som visade upp sina kakaoprodukter. Jag har alltid haft en enorm passion för choklad och visst har jag hunnit pröva en hel del, men det var något annat att få pröva alla dessa smaker samtidigt eftersom jag då verkligen kunde jämföra dem med varandra. Är jag verkligen en vit chokladperson? Och varför var den här biten så mycket stävare i munnen trots att det är samma kakaohalt som den jag nyss smakade?




tyvärr lite suddiga bilder, men jag skyller på att det var svårt att fokusera på annat än ckoladen..


Men det smakades inte bara, det handlades en hel drös underbara sötsaker. Praliner, kakor, tryfflar...mmmm. Jag har lyckats arbeta mig igenom första pralinpåsen, men än finns det mycket kvar i skafferiet att hämta. Ikväll ska jag nog så till på kanelchokladkakan vilket är något av en favorit från mässan.



Det här var nog det bästa sättet att spendera en lördag. Festivalen firas en gång om året och om du någonsin får chansen - gör ett besök!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Åh, så gott det ser ut! Hoppas att Sthlm tar hand om dig väl, men glöm inte bort Umeå :)

2009-10-13 @ 17:37:59
Postat av: underbaraclara

du kan beställa dem här annars



ACCMOS&shoptype=S" rel="nofollow">http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAMACCMOS&shoptype=S

2009-10-13 @ 21:36:36
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Jessica

Mums, vad mycket gott du fick handlat, är ju en chokladoman av stora mått så detta hade ju varit drömmen att gå på.



Ha en bra dag!

2009-10-15 @ 12:59:40
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0