"One cosmo please."

När det är fest är det lyx som gäller i vårt hem. Vad säger du till exempel om en hemlagad god middag som avrundas med en smaskig, egenfixad Cosmopolitan? Jag har förut varit lite sekptisk till den här drinken. Kanske är det för att den har blivit så upptrissad i och med Sex and the City, för plötsligt skulle aaaalla beställa den. Jag har dock insett att jag har dömt den på förhand för visst är det god alltid! Godaste varianterna jag har sippat på är de som Emelie eller Sara har slängt ihop. Bartendernas versioner kan dock jag hoppa över.



Sara leker i hemmabaren.




2 cl Cointreau
2 cl vodka
1 cl färskpressad lime
2 cl tranbärsjuice
Blandas och serveras i Martiniglas. Garnera med en limeklyfta.


Tilläggas bör att den även är super alkoholfri!



Jag vet inte vad Emelie och Saras hemliga ingrediens är.
Kanske är det den lilla extra känslan?
Eller en gnutta kärlek?
Gott är det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0