Godmorgon kroppen!



Ny stad, nytt jobb, nytt gym. Varför inte testa nya träningstider också? Jag vet att många har varit stora förespråkare för det här med morgonträning, men jag har liksom aldrig nappat. Visst har jag instruerat en hel morgonklassen och någon enstaka gång sprungit en tur i skogen innan jag påbörjat dagen men jag har aldrig riktigt känt att det har varit min grej. Jag är förvisso morgonpigg men där handlar det ofta om att hjärnan drar igång medans min kropp har ibland lite svårt att vakna.




Men nu var det dags att utmana. När jag har så pass flexibla arbetstider finns det ingen anledning att alltid vara först på kontoret när jag kan göra annat innan kollegorna har vaknat till liv. Så, imorse ringde klockan 6.45 och klockan 7.15 drog jag medlemskortet vid ingången. Lite märkligt kändes det i början att gymma till Nyhetsmorgon, och att morgonsolen knappt nådde in genom fönstrerna, men jag måste säga att det var allt bra härligt. Gymmet var lugnt och tyst, lite samma känsla som precis innan stängning. Jag ska inte ljuga, min kropp var lite trögstartad. Men samtidigt var den utvilad på ett helt annat sätt än vad den är efter en dag på kontoret med ömma axlar och trötta ögon. Hjärnan var definitivt med och motivationen var betydligt högre än vid 19-passen. Det känns lite klyschigt att komma dragandes med "en bra start på dagen" men det var det verkligen. Kanske inte den där "energin" som många säger att man får efter ett morgonpass (för kom igen, mina ben känns lika tunga som stockar efter gymmet), men liksom en känsla av nystart och lugn i kropp och knopp. Mm, det här var något jag måste utforska närmare.


Kommentarer
Postat av: Jenna

Gillar oxå att träna när det är helt dött och tyst och man dessutom har nästan hela omklädningsrummet för sig själv efteråt :) Jag tycker morgonträning har en märkligt upppiggande effekt, och även om jag vissa gånger borde ha sovit mer så har jag fått för mig att det är morgonpasset som har sparkat igång mig och jag känner mig pigg hela dagen, medan jag kan vara dödstrött andra dagar då jag sovit lika mycket och inte tränat på morgonen.



Sv. jag hänger på lite olika Sats... Mestadels i City på ex Regeringsgatan, Zenit och Hötorget, men även medborgarplatsen, odenplan mfl. Rör mig ofta dit vart de roliga klasserna är för stunden :)

2009-09-24 @ 21:32:50
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0