Vad gör en studentmarsalk egentligen?

En gång varje termin får jag chansen att klä upp mig i långklänning, dricka skumpa, umgås med skarpa hjärnor och gå på finfin bankett. I helgen var det dags igen - höstpromotionen. Men varje gång festen närmar sig får jag alltid frågan vad en studentmarsalk är för något och vad vi egentligen gör. Men nu finns det ett sätt att verkligen se vad vi gör  - kika här vettja på SVT:s inslag från högtidsdagen! Titta extra noga vid processionen (intågandet), en mycket snygg tjej i blå klänning har tagit täten...





Fina, underbara studentkören.




Middag.
Skamligt god mat.




Jag och Cari, gamla i gemet.




Studentmarsalkarnas bord.


Som vanligt - en mycket trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0