Idealkroppen?

Är det inte lite lustigt hur vi håller på att tjatar, utvärderar och tycker till om kvinnokroppar? Ebba von Sydow lyfter fram problematiken kring hur magra alla kändisar är och hur svårt det är som modejournalist att förhålla sig till det. Ska man påpeka det eller inte? I hur stor utsträckning?

Ja, det har jag inte svaret till, men en sak vet jag: att på samma sida lägga upp en omröstningsfråga om huruvida Victoria Beckham har idealkroppen eller inte är i alla fall inte rätt sätt att bemöta det på. Är det verkligen någonting som vi tycker stimulerar till en mediavärld med mindre kroppsfixering? Att vi ska studera, utvärdera och slutligen kommentera Victorias kropp? Ärligt talat... Jag säger bara suck!

Kommentarer
Postat av: Studentkocken

Jag vet, man blir så trött på det! Ideal är i 99 fall av 100 bara dåligt,tror jag.

2008-09-30 @ 19:28:11
URL: http://ingamernudlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0