Valborg i Dunedin.

Valborg. Valborg. Valborg? Var tog terminen vägen? Vad hände med alla sega veckor i januari när jag bara väntade på att få åka? Vad hände med de första dagarna i Dunedin som var oändligt långa och förvirrade? När blev mars till april? Hoho...?

Förra valborg känns som igår. En krånglig period var det allt, med begravningar, spexabstinens, förvirrat hjärta och allmänt kaos. När jag, Frida och Sofi öppnade dörren för vår valborgsfest visste jag lite om den resterande delen av 2009. Min valborgskväll liksom satte punkt för allt det röriga, och vände på steken.



Men idag firas valborg på andra sidan jorden. Jag och Jens har bjudit in till svenskt valborgsfirande hemma hos mig med svenskar, internationella studenter och nya zeeländare. Ingen grill i trädgården och ingen studentkör som sjunger Sköna maj, men stämningen kommer vara på topp! Lars Winnerbäck pumpar redan i högtalarna, 24-kronorsskumpan ligger på kylning (säkert en höjdare, eller hur?) och peppen är total! De traditionella jordgubbarna har dock bytts ut mot ett mer nya zeeländskt inslag - chips. Juni, juli, augusti, för vindarna är varma då.



Glad valborg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0